Azlan Shah Kecewa....Wild card MotoGp,Sepang 2011

on 06 Oktober 2011


Azlan kecewa gagal raih tiket wildcard Moto2 Malaysia

05/10/2011 3:10pm


KUALA LUMPUR 5 Okt. - Pelumba tempatan Azlan Shah Kamaruzaman meluahkan rasa kecewa apabila sekali lagi gagal meraih tempat dalam senarai dua pelumba tiket wildcard Grand Prix Motosikal Dunia (MotoGP) di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) yang akan berlangsung dari 21-23 Oktober ini.

Penyingkiran Azlan Shah memberi laluan buat dua pelumba lain iaitu pelumba wildcard musim lepas Mohd. Zamri Baba dan pelumba muda berusia 17 tahun Hafizh Syahrin Abdullah mengibar cabaran negara dengan menyarung jaket pasukan Petronas Malaysia bagi kategori Moto2 di Sepang.

Azlan Shah berkata, beliau menyimpan harapan yang cukup besar untuk beraksi kali ini selepas gagal mendapat tempat buat kali pertama pada percubaan musim lepas.

"Pada musim lepas, mungkin saya boleh menjangka apatah lagi ia pengalaman baru buat saya dan saya juga agak mentah berbanding Mohd. Zamri dalam mengendalikan jentera besar.

"Namun situasi musim ini jelas cukup berbeza. Saya lebih bersedia malah pencapaian saya di pentas antarabangsa jauh lebih baik dari pelumba tempatan lain,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. - Bernama


# Aku pun rasa terkilan jugak, sebab Azlan adalah antara pelumba yang terbaik. Dia juga telah membuktikannya didalam Suzuka 4 Hours Endurance di Jepun baru2 ni dengan kemenangan di tempat pertama. Aku juga pernah mengeluarkan entri tentang kemenangan Azlan dan Emir di Suzuka Jepun. Apapun aku cuma berharap ini pilihan yang terbaik dari kalangan mereka bertiga dan bukannya sebab lain. Harap2 tak ada unsur2 yang tak sihat didalam bidang ni, takut2 esok boleh menggangu dan membantutkan sukan yang baru nak naik di Malaysia ni. 


Saat manis, kemenangan Azlan dan Emir di Suzuka 4 Hours Endurance Jepun.


Tak salah aku, statement di Bernama mengatakan yang Azlan berkemungkinan tidak akan menimbangkan lagi program ni ditahun akan datang kerana begitu terkilan dengan kegagalan beliau mendapat tempat di MotoGp.Wallahualam.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved