SiteLink dari Google - YastroOnLine dan Kedai Tenet

on 27 Oktober 2011

SiteLink dari Google - YastroOnLine dan Kedai Tenet !

Alhamdulillah.. setelah sekian lama aku menunggu akhirnya blog aku dapat juga sitelink dari google. Agak susah juga blog aku YastroOnLine untuk dapat sitelink ni. Rasanya dah masuk 2 tahun dengan pelbagai cara aku cuba gunakan menerusi pencarian dan pembacaan di internet.

Banyak entri otai2 termasuk otai dari Indonesia telah menjadi rujukan aku. Mengolah kode html bukanlah satu perkara yang mudah, terutamanya bagi spesis seperti aku yang tak ada basic langsung. Belajar SEO juga kenkadang sangat memeningkan kepala. Begitu juga dengan meta tag yang dah 5/6 kali aku ubah sehingga pernah menjadi perkara yang "kritikal" bagi aku sehingga aku pernah mention perkara ni di nota kaki.

Mendapat site link juga bagus untuk kesihatan blog. Kenapa?? Sebab ada beberapa entri aku telah berjaya berada di first page dalam enjin carian Google. Jadi, kalau banyak entri berada di first page...makin besar la kemungkinan trafik dari Google,Yahoo, Bing masuk ke blog kita. Pastinya aku akan bertambah bersemangat bila keadaan kelihatan semakin postitf bagi aku...hehehe

Alexia ranking juga dah bertambah baik setelah sekian lama "tersangkut" kat angka 300,000++. Rasanya ada la dalam 4/5 bulan angka tu dok bermain kat situ je, mungkin google hukum aku kot tapi aku sendiri pun tak tau apa sebabnya sampai sekarang.Mungkin trafik ciput kot masa tu. Namun dengan pengunaan blog pengantara seperti Apesal alhamdulillah ianya mampu menaikkan trafik sekaligus Alexia ranking blog aku sendiri.

Paling aku tak sangka blog aku T Shirt Double Trouble (Kedai Tenet) lebih awal mendapat sitelink berbanding blog yang ni. Mungkin "niche" blog tu yang unik memungkinkan ia mendapat site link lebih awal, walhal blog tu jarang up date pun. Ranking alexia lagi jauh, 5 juta++. Sebenarnya tu la blog pertama aku, dalam percubaan membuat bisness online. Alhamdulillah, ada juga costumer yang setia menunggu update dari aku.

Kat bawah ni, aku tunjukkan site link bagi kedua2 blog tersebut. Berharap ianya berterusan dari google kerana aku tau google bila2 masa sahaja boleh menarik site link tersebut. Satu lagi ianya berubah2, entri hari ni yang dipaparkan mungkin tidak sama seperti semalam. Harap2 jangan kene tendang dengan Google dah laa...hehehe
SiteLink dari Google - YastroOnLine dan Kedai Tenet
Site link untuk blog YastroOnLine
Site link untuk Kedai Tenet
SiteLink dari Google - YastroOnLine dan Kedai Tenet !

-salam mesra dr yastro-

Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved