Tradisi Yang Masih Dipertahankan

on 28 Oktober 2011

Disebuah negara Afrika, yang namanya aku sendiri pun tak tahu...Satu tradisi yang masih dipertahankan sejak dari zaman dulukala. Perang terbuka kerana berebutkan tanah, yup...itulah yang terjadi disebuah negara Afrika ini. Berkemungkinan pada pemerhatian mata aku (kalau tak silap laaa), satu dari puak ini ialah puak Masai berdasarkan kain selendang merah yang mereka gunakan...tapi kalau aku salah tolong perbetulkan la ye.

Hanya satu je yang aku tahu mengenai info gambar ni...Aku difahamkan ayng "puak2 asal" ini berperang kerana mempertahankan hak mereka iaitu tanah. Kiranya berebutkan tanah la tu gamaknya...Masih lagi menggunakan alatan lama yang orang zaman sekarang telah tinggalkan seperti parang, panah dan pembaling batu. Mereka bertempur dengan gigih. Berapa orang yang mati jangan korang tanya pada aku, aku pun tak pasti.....yang nyatanya salah seorang mangsa perang ini adalah seperti gambar yang ada dibawah sekali. Adioss...jom layan gambar2 yang ada kat bawah ni.....

Tradisi Yang Masih Dipertahankan

Gaya, mutu dan keunggulan...siap pakai jam tuu...










# Ngeri ada, takut pun ada bila tgk perang camni.....korang lak camne??
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved