DBKL Games 2011 ~ Carrom, Chess dan PC Games..

on 01 November 2011

As salam dan selamat sejahtera kepada semua. Hari minggu yang lepas (30/10/11), satu lagi Terbuka Carrom  telah berlangsung. Bertempat berdekatan denganTasik Titiwangsa, juga tidak jauh dari Istana Budaya, Kuala Lumpur. Rasanya dah berzaman aku tak pergi ke Tasik Titiwangsa ni. Seingat aku last aku turun kat sini masa tu aku duk kat Pandan Indah, tolong brother tu meniaga burger dan Roti John kat kilang Texas, AUG Keramat.

Maaf, sebab aku tak pasti bangunan indoor games tu sebenarnya bangunan apa, mungkin sebahagian dari bangunan Istana Budaya kot..Yang pasti, ianya salah satu pusat sukan di kawasan tersebut. Aku pun tak sangka ada 3 acara pada hari tersebut. Carrom, Chess dan Pc Games berlangsung serentak pada hari dan vanue yang sama. Tapi biasalah, yang lain habis awal Carrom je yang akan makan masa yang lama. Boleh cecah sampai kul 1~2 malam woo...

Seperti biasa team aku "Malaya Carrom Team" menghadirkan diri untuk menyertai pertandingan yang mana, pada kami peminat Carrom di Malaysia mungkin ianya bertaraf 5 bintang. Banyak juga team turun pada hari tersebut, team dari Utara, Selatan semuanya ada. Hadiah untuk acara Double juga menarik iaitu RM 3,000 untuk pemenang utama. Bagi team yang hanya berjaya menjadi juara kumpulan, hadiahnya pun okey juga, RM250 untuk setiap pasukan yang layak.

Team aku menghantar 4 team, ramai yang tak dapat menghadirkan diri diatas pelbagai masaalah tersendiri. Biasala tu. Aku pun hampir2 tak jadi jugak..hehehe Apepun pencapaian team kami hanya senderhana, team baru katakan. Pencapaian aku kali ni, hanya berjaya mara sehingga ke round ke tiga didalam peringkat kumpulan. Kalah kepada JKR Perlis...power brother tu siot...Aku cuba buat magic, tapi magic brother tu lagi kuat...so pe lagi, kalah lerr...hehehe.

Bagi aku dan rakan2 dari "Malaya Carrom Team", kami semua ucapkan Tahniah kepada pemenang kali ni. Tak kira la sesapa pun, sebab kami tak tunggu dah. Around kul 7.00 petang tu kami semua dah cargas ke Shah Alam. Harap2 dapat berjumpa pula nanti di Terbuka UM pulak yang dijangka berlangsung pada 4 Dis 2011 nanti. Sekian terima kasih. Adiozzz..

Carrom DBKL Open
Dewan yang terbahagi kepada 3 acara

Pc Games bersebelahan dgn Carrom

Chess, agak ke hujung sedikit....

rm10,000 ganjaran hadiah
Banner utk PC games, hadiah keseluruhan bernilai rm 10,000 tuu....

lelaki lawan perempuan
Bertemu dengan wakil PKNS diawal2 permainan, partner baru lorrr....

Bertemu dengan pasukan dari Johor,Pasir Gudang...round ke 2 dalam kumpulan. Team kat belakang aku tu yang dari JKR Perlis, kaki pancung depa.. abg baju putih tu...!!!

# Tahniah juga kepada team rasmi PROTON iaitu G9 dan juga Sonja yang berjaya sampai round ke 4 peringkat kumpulan, dan dengarnya team G9 ada yang berjaya mendapat tempat keempat. Dalam sibuk2 pun sempat layan jugak Terbuka Carrrom....hehehe
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved