Olimpik London 2012 - Malaysia vs Syria

on 24 November 2011

Dalam badan aku penat2 siang tadi, sempat jugak aku melayan bolasepak Malaysia vs Syria untuk kelayakan Olimpik 2012. Tanpa kelibat Izzaq, Wan Zaharul, Syahrul Azwari, Asraruddin dan Irfan Fazail. Tetapi gantian bagi mereka juga bagus juga, nama seperti Wan Zack Haikal, Affize Faizal, Izuan Salehuddin, Nazirul Naim, D Saarvindran, Ferris Danial, Ahmad Hazwan dan Zakir Selamat mampu mengisi ruang kosong yang ditinggalkan.
Separuh masa pertama, nampak macam dah best dah. Pemain Malaysia berjaya mengekang kemaraan pemain Syria dari mengasak ke pintu gol. Permainan memang nampak lebih kepada pemain Syria, tetapi hantaran2 pendek pemain Malaysia aku rasa berjaya juga mengugat defend dan keeper Syria.
Tapi sayangnya separuh masa kedua semuannya seolah2 tak menjadi buat pemain Malaysia. Mungkin Ong Kim Swee mengarahkan pemain membuat hantaran jauh dan tinggi. Kelemahan dan kesalahan lama berulang, hantaran dipintas, tiada arah dan melulu membuatkan pemain Malyasia sendiri semakin tertekan. Semuanya mudah dipatahkan. Syria terus mengasak dan berjaya menghasilkan 2 gol. Aku rasa gol2 tu mudah sangat la pulak. Tiada desakan dari pemain Malaysia. Apepun tak perlu nak cari salah sesapa. Syria memang lebih setakuk dari Malaysia. Kita tunggu Malaysia vs Bahrain hari minggu ni pula.

#Jap lagi nak update "kerje" aku dan makcik2 kat rumah aku pulak, pas tu baru nak jejak kengkawan...hehehe
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved