Sea Games 2011- Alex Yoong cipta sejarah

on 20 November 2011

Nampak sangat aku tak mengikuti rapat berita sukan negara. Tak pernah aku sangka yang Alex Yoong juga sangat berbakat didalam bidang sukan yang lain selain berlumba. Sapa yang tak kenal dengan Alex Yoong. Seorang pelumba Malaysia yang pernah melakar sejarah dengan menjadi pelumba F1 pertama negara. Meskipun prestasi beliau tidaklah memberangsangkan didalam perlumbaan tersebut, harus diakui yang beliau juga pernah menabur jasa kepada negara terutamanya di perlumbaan A1 Gp. Beberapa kali aku pernah pergi ke Sepang melihat perlumbaan A1. Masa tu aku memang bersemangat betul. Cuma keadaan sekarang membataskan aku untuk turun ke litar Sepang.

Hari ni, pepagi lagi aku terbaca di berita Kosmo Online berkenaan kemenangan Alex Yoong di Palembang, Jakarta. Terkejut juga aku beliau turut menjadi pelumba negara untuk sukan luncur air. Apa yang manisnya ialah beliau telah menewaskan 2 orang peserta tuan rumah Indonesia untuk acara tersebut. Emas ke 40 untuk negara. Tahniah Alex, gua caya sama lu...Dan untuk menambahkan lagi kemanisannya didalam sukan negara ini, adik beradik beliau iaitu Philipa Yoong dan Aalliyah Yoong Hanifah turut memperoleh emas didalam acara masing2..puiyoooo
"Saya tidak memikirkan langsung tentang angka 40 itu dan hanya beraksi sebaik mungkin untuk menang pingat emas walaupun hanya berlatih sejak lima bulan lalu.
"Saya hadiahkan pingat emas ini kepada semua warga permotoran termasuk yang telah meninggal dunia baru-baru ini. Ia sesuatu yang hebat dapat menang emas di sini," katanya.

Kredit to Kosmo! Online

# Terima kasih kepada kesemua athlet sukan negara yang telah berusaha sedaya upaya didalam bidang masing2.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved