Chong Wei Akui Nak Berlatih Dengan Misbun - BAM?

on 22 Disember 2011

Chong Wei akui beliau sanggup berlatih dengan sesiapa sahaja termasuk dengan bekas "gurunya" Misbun Sidek. Chong Wei, yang aku lihat (dari pandangan aku), seakan terdesak untuk mencari jurulatih yang lebih handal dalam menangani kemaraan pemain China seperti Lin Dan, Cheng Long dan Chen Jin. Yang bestnya diaorang pulak seperti mendapat semangat kerana halangan utama mereka kini untuk (misi akan datang di Olimpik 2012 di London) hanyalah Chong Wei (yang dah boleh dibaca gamenya) dan juga Togo (pemain Jepun) yang juga semakin meningkat prestasinya.Chong Wei juga berkata, seandainya dia disuruh berlatih dengan Li Mao (bekas jurulatih) sekalipun beliau tetap sanggup. Tak tau la apa kata BAM...Ada brani ka tuka jurulatih??

Untuk makluman, Chong Wei sekarang berlatih dibawah Rashid Sidek dan juga Tey Seu Bock. Soalnya sekarang, kita sememangnya tiada pengganti/pelapis Chong Wei. Tengok saja kat Grand Prix Kebangsaan, tiada siapa pun yang dapat mengalahkan beliau. 10 tahun memegang tampuk kejuaraan, menandakan ada sesuatu yang tidak kene dengan pemain2 remaja kita. Aku rasa sukan badminton negara semakin lama semakin bertambah parah.

Kini dalam usia 29 tahun, Chong Wei kini, aku rasa dah boleh dimasukkan kedalam kategori pemain veteran dah. Sepatutnya tumpuan BAM kini hanyalah meningkatkan prestasi pemain pelapis untuk mengganti Chong Wei. Malangnya itu tidak berlaku. Dan untuk menambah parah bagi sukan badminton negara...pemain bergu juga turut menghadapi kemelut prestasi. Kekalahan demi kekalahan seperti menandakan inilah akhirnya sukan badminton di negara kita ...Seharusnya BAM menyedari perkara ini lebih awal lagi. Semoga badminton negara akan terus berjaya disatu masa nanti.


Chong_wei
kosmoonline
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved