Novel "Konserto Terakhir" Pengganti "Interlok" 2012 - [Sinopsis]

on 24 Disember 2011

novel konserto terakhir
BeritaHarianOnline

Novel "Interlok", sebuah novel yang pernah mencetuskan pertikaian banyak pihak akhirnya diganti dengan novel "Konserto Terakhir" pada tahun 2012 nanti. Pengarangnya, Sasterawan Negara Datuk Abdullah Hussain juga merupakan pengarang novel "Interlok". Novel "Konserto Terakhir" berkisar mengenai perjuangan hidup dan kegigihan seorang anak muda dari kampung yang berhijrah ke bandar untuk mencari pekerjaan dan akhirnya berjaya menjadi seorang seniman besar negara.


Pada aku, elok juga novel yang sensasi tu digantikan. Susah sesangat kalau sesuatu yang amat2 diperlukan bebudak sekolah tetiba jadi bahan pertikaian. Sana betul, sini salah...last2 hapa pun tarak. Yang pening bebudak tu jugak nanti. Harap2 bila novel "Konserto Terakhir" ni dah diluluskan sebagai bahan Komsas pelajar tingkatan 5, jangan la ada pulak pihak yang mempertikaikannya. Kalau diaorang nak pertikaikan juga...suruh diaorang tu buat sendiri satu novel lak, pas tu bagi kat Kementerian untuk penilaian. Kalau takut berat sebelah, publish je dalam web...senang orang ramai nak judge......Amacam..ada Brani? ha3x!!!

Kat bawah ni ada aku sediakan 2 link sinopsis untuk novel Konserto Terakhir ni. Semoga bermanafaat kepada para pelajar yang akan menggunakanya nanti.

  • http://analisiskonsertoterakhir.blogspot.com/2008/07/sinopsis-bab-1-hingga-14.html
  • http://mbsskl.edu.my/panitia_bm/files/2009/02/sinopsis-ikut-bab-novel-konserto-terakhir.pdf
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved