Pertandingan 3 Artikel Berpengaruh Earncent.com

on 23 Disember 2011

Ayarkkkk...tetiba je hari ni aku terasa nak join "Pertandingan 3 Artikel Berpengaruh Earncent.com". Sebenarnya (bulan lepas kot) aku dah ada inform kat dia yang aku nak join entri yang berpengaruh ni, tapi biasak le...penyakit "melayu mudah lope" menyerang aku, sampai la dia buat entri terbaru "amaran untuk para blogger". Soalnya kenapa la aku gatal tangan kata nak join ek..gatai tangan betoi la aku nih. Okeh, ni aku nak bagi tau beberapa sebabnya...

1. Aku nak jugak masyuk macam si titan...[asik dia je yang tunjuk cek2 dia tu..jaki gak aku]
2. Aku nak belajar dari ebook free yang bakal aku dapat nanti. [ha3x!! kalau aku menang laa]
3. Aku nak belajar buat "superblog, power blog" macam dia jugak...[Kalau menjadiii laa....]

Okeh, tak yah buang masa sebab aku pun nak cepat jugak ni. Kat bawah ni aku senaraikan 3 Artikel Berpengaruh Earncent.com yang telah mempengaruhi aku dari segi berblog....

1. Komisen ke 9 dari 701panduan
Kenapa artikel yang ni? Kerana kalau korang masuk situ, si titan ni dah ada publish satu cek dari 701panduan. Korang tau bape jumlahnya...?  Rm301 woo...banyak tu. Pas tu lak,dia ada buat satu senarai, hehehe kalau korang tengok senarai tu...dah macam cara-cara nak jadi "soperman" dah woo, panjang dan gilos sikit...Buat blog sampai ada blog anda mampu jadi "superblog & powerblog"...Peh cam menarik kan? Pe kata korang gi survey sendiri apa yg aku dah tuliskankan nih...

2. Anda Bosan Dengan Perniagaan Internet?
Well...ini yang paling aku suka..part titan bagi ceramah motivasi kat reader2 dia. Dia kata dia stat belajar buat bisness ni masa dia umur 17 taun. Muda lagi siot...jauh muda dari aku. Aku kenal internet pun masa umur aku dah setengah masak. Dia stat awal so, korang boleh agak la camne kejayaan dia sekarang. Sebab tu boleh kata ada je cek2 terbaru yang sampai dan sentiasa menjadi santapan entri di earncent.com. Gagal? Sapa yang bisness nak untung je kan. Sebelum berjaya tu, selalunya mesti ada kegagalan. Korang tengok contoh yang dia bagi, beribu2 rm terbang kerana internet, tapi ade ke dia kecewa? Tarak...terus maju kedepan maaa...sebab tu dia gelar diri dia "mat kacak"...he3x!!!

3. Review: Panduan Asas Lengkap Untuk Blogger
Entri ni sebenarnya mengisahkan bagaimana nak jadi seorang blogger yang berjaya tanpa banyak membuang masa. Contoh paling dekat macam si apan aku yang tak kenal 'cacing html", FTP, fungsi htaacess, c panel...huhh memacam maa. Serious...aku berblog cuma melayari internet je, pengetahuan aku pun melalui internet. Setakat ni aku belum pernah lagi beli ebook. Aku takut lorr...takut ditipu...hehehe. Mungkinkah dengan entri ni mampu menukar fikiran aku untuk membeli ebook?? Wokehhh...kita tunggu dan lihat jerr..

So, rasanya aku stop disini je la dulu. Penat dah kepala otak aku nak memikir idea nak buat artikel ni. Rasa2nya semua syarat untuk join "Pertandingan 3 Artikel Berpengaruh Earncent.com" tu aku dah penuhi. Kalau tak cukup, aku tunggu dia sound kat aku  je. Satu lagi, contest budak titan ni tinggal 8 hari je dari sekarang, so sesapa yang nak join cepat2 le buat artikel. Bubuh pi jaa...menang untung, kalah tak rugi pun. At least blog aku berhapdate jugak kan...kan...kan.

# Dalam dok merayau2, tetiba je aku terasa nak join jomniaga pulak, yang penting register dulu...buatnya kemudian yek...ha4x!!! Aku da check "keyword" ni kat google...duk setakuk je dibawah farahaznil.com....hehehe cun arrr!!!


Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved