Murid Bergaduh, Dipukul Guru - Nasib Seorang Guru...

on 19 Januari 2012

Murid Bergaduh, Dipukul Guru - Nasib Seorang Guru...
Hmmm...ade~ade saja budak sekarang ni. Inilah satu kes terbaru yang mambabitkan kes budak sekolah dipukul guru sebagaimana laporan akhbar Kosmo. Kenyataan budak yang masuk wad itu seolah~olah dia dipukul dengan teruk oleh guru sekolah dia, walhal sebelum tu dia sedang bergaduh dengan rakan dia sendiri. 


Apakah dakwaan itu benar? Aku harap pihak yang berkenaan dapat menyiasat akan kesahihan dakwaan budak tu. Imej guru sekarang semakin tercemar dek kes kat sana, kes kat sini yang memang senang2 je jadi perhatian akhbar. Aku harap kepada mereka2 yang bergelar guru dan juga pendidik bersabar je la dengan karenah bebudak zaman sekarang. Nak buat camne kan......la ni zaman dah berubah, cikgu.


Pengalaman kena denda di sekolah
 Muhamad Ziqril Hakin Mohd. Farol....[imej dari kosmo]
Adakah bebudak sekarang sama seperti zaman aku dulu? Pastinya tak sama kan....kalau tak percaya, boleh baca testimoni aku sendiri pada entri "pengalaman kena denda di sekolah" yang lalu. Memang dari apa yang aku lihat sekarang, bebudak zaman la ni amat manja dan dimanjakan [okey ke ayat tu?]. Itu yang aku lihat melalui pengalaman aku membesarkan anak2 aku sendiri....


Hari ni pula, datuk si cucu telah memberi kenyataan kepada media...hmm dah 2 hari isu ni keluar dalam media massa. Kepada insan yang bergelar cikgu2 semua, teruskan usaha mulia mendidik anak bangsa menjadi lebih bererti dan berguna kepada agama, bangsa dan negara. Apapun berhati-hatilah dengan tindakan yang anda bakal ambil kepada para pelajar, kerana zaman ini bukan lagi seperti zaman dulu...







# Pas ni nak anto bebudak ni gi kursus komando la plak [tapi bukan jadi macam Rambo yang ni]...baru la lasak bagai...he3x!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved