Pengalaman Kena Denda di Sekolah - Titan|Earncent.com

on 14 Januari 2012

Hari tu aku buat satu intro Pertandingan Pengalaman Kena Denda DiSekolah Titan|Earncent.com. Entri merapu dari aku. Maka selepas beberapa hari aku mula sibuk mengali memori untuk pertandingan tu. Susah juga sebenarnya, benda dah lama berlalu... cuma dalam banyak-banyak peristiwa kena denda di sekolah, ada 2 denda yang paling aku tak boleh lupakan, memang satu pengalaman yang berharga. Kedua-duanya terjadi sewaktu aku di Tingkatan 4. Masa tu aku baru je bertukar ke sekolah tu, dari sekolah agama [hostel] ke sekolah kebangsaan. Lokasi sekolah tu.... kat kampung aku jerrr.
Pengalaman Kena Denda Di Sekolah
Pengalaman Kena Denda Di Sekolah, Kisah 1 
Alkisahnya satu hari tu aku terlupa nak bawak kad, padahal perkara tu telah diingatkan oleh guru kelas sehari sebelum tu lagi. Kejadian tu berlaku semasa awal tahun aku bertukar ke sekolah tersebut. Mende tu remeh jer, kad report... kad report berkaitan dengan apa, aku dah lupa. Jadi pagi tu, bila kad tu aku tak bawak, aku dan beberapa orang kawan yang lain telah dipanggil ke bilik pengetua sekolah yang baru aku tukar tu. Sorang demi sorang kena soal siasat, dah macam polis siasat banduan lak rasanya. Mamat ni bagi jawapan ni, mamat tu bagi jawapan begitu pulak, semuanya cuba nak "korner" tang selekoh. Bila sampai giliran aku pulak..."Hah...ko... Apsal tak bawak kad?" Malas nak konar lebih-lebih maka dengan senang je aku jawab.."Terlupa cikgu..." Lepas tu ape lagi, memacam la perkara yang dibebelkannya... pot..pet..pot..pet..dah macam nenek kebayan tengah membebel lak rasanya. Kami semua diam jerrr....

Kebetulan pulak majoriti yang kena panggil tu adalah pelajar yang baru je bertukar ke sekolah tu. Yang paling aku sakit hati bila dia kata, "Kamu semua ni!!!.....Bila sekolah lain dah tak terima kamu...baru terhegeh2 nak masuk sini...Ni semua nak bawak pengaruh gengster la nih" Masa dia bercakap tu kebetulan dia sedang lalu didepan aku, dan aku berdiri dibarisan yang hujung sekali.

Tiba-tiba...."Pangggggg"...Mak aih...back hand wooo aku kene, nasib baik air liur aku tak terkeluar akibat back hand mengejut tu."Sial....aku dah menyumpah dalam hati. Celaka cikgu nih...salah sikit dah nak bagi back hand". Nak lawan budak baru lagi masa tu...so nyumpah dalam hati je la. Dan hari tu semua kengkawan aku yang tak bawak kad tu kene backhand pengetua sekolah tu. Bagi aku, itu first back hand yang aku pernah kena seumur hidup aku, mak bapak aku pun tak pernah lempang muka aku. Aku memang marah betul masa tu, tapi tak le aku report kat mak bapak aku macam bebudak sekarang nih. Memang hari tu pengetua tu kene sumpah seranah aku dan kengkawan yang lain. Tapi takat dalam hati je laa... Itu lah pengalaman pertama aku kena denda di sekolah.

Pengalaman Kena Denda Di Sekolah, Kisah kedua
Kejadian ni masa aku masih lagi di tingkatan 4, gamaknya dalam 6~7 bulan kot aku kat sekolah baru tu. Satu hari tu aku dan kawan aku [tokey GPH], terlambat datang ke sekolah. Macam biasa.. si polis trafik, detektif sekolah yang bertugas akan ambik nama dan akan hantar nama pelajar yang lewat ke guru disiplin untuk rekod dan juga hukuman.Tak pe...biasa la tu.Kami teruskan perjalanan nak masuk ke kelas masing2. Baru je jalan dalam jarak 20 meter, tetiba pengetua tu sampai dah kat depan kami. 


"Erghhh...orang tua ni lagi, detik hati aku" Dia tak cakap banyak, terus meluru kat kami. Aku terkejut jugak...pe hal lak ni?. Tetiba dia terus cekik kat baju aku, lambung aku kat jaring besi pagar gelanggang tennis yang memang bersebelahan dengan laluan kami. "Kalau dah memang spesis degilll" Tu je la yang aku ingat ayat dari mulut dia. Korang bayangkan je la bunyi jaring besi tu bila manusia yang seberat dalam 50 kilo kene humban. Lepas aku kena lambung, kawan aku pulak yang kena. Nasib baik hari tu kene lambung kat pagar je. Pas tu pengetua tu lepaskan aku dan kawan aku untuk masuk ke kelas. Tapi masa kena tu... "Haram jadah betul la cikgu nih, macam gangster pulak dia buat kat kami"  Aku cakap dalam hati lagi. Nak lawan tak berani...dia durian...aku golek aku sakit, dia golek aku sakit jugak Itulah pengalaman kedua aku kena denda di sekolah. Rasanya kedua-dua pengalaman aku tu bukan kena denda kot...istilah yang lebih tepat dengan situasi aku masa tu ialah, kena hukum. Aku rasa la, namun aku harap si Titan yang kacak tu terima entri aku ni.

Kesimpulan cerita aku. Korang mesti rasa aku ni kategori budak nakal masa disekolah dulu. Sebenarnya aku tak nakal pun, aku budak baik woo, serius. Tapi salah tetap salah la kan...cuma aku tak puas hati dengan hukuman yang aku terima tu je. Pengetua sekolah aku yang terlebih garang sangat....garang tak bertempat. Bebudak semua memang bebulu je tengok dia. Apa pun inilah secebis kisah benar aku semasa di sekolah dulu. Satu pengalaman yang tak akan dilupakan walau sampai bila pun. Adik2 yang baca ni jangan tiru perangai abang ehhh...tak elok gitu...Biar kena denda, jangan kena hukum...ha3x!!!
Pertandingan Pengalaman Kena Denda di Sekolah - Titan|Earncent.com
Pengalaman+Kena+Denda+di+Sekolah
Gambar ni tak de kena mengena dengan kena denda kat sekolah eh...he3x!!!

Pengalaman Kena Denda di Sekolah
Amacam kengkawan semua...Tak teringin ke join Pertandingan Pengalaman Kena Denda di Sekolah?


Pertandingan Pengalaman kena denda di Sekolah ini dianjurkan oleh Ahmad Faizal.com dan Earncent.com dan ditaja oleh Azmanisma, Ohbuku, Lelakiacai.comcontengconteng.com,  Abrablog.com dan PanduanTNX.com

Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved