Ajal Dan Maut

on 18 Februari 2012

Assalamualaikum semua sahabat,
Sesekali aku buat entri yang agak berlainan sedikit, tak ada salahnya bukan..."Ajal Dan Maut". Hidup pasti mati, maka beringat selalu kepada kematian sangat digalakkan didalam Islam. Kerana apa? Kerana ianya menjadikan kita lebih insaf, insaf sebagai hambanya selain mampu mengelakkan kita dari terus-terusan terjerumus terus ke lembah dosa. Tak kira tua ataupun muda ianya tetap tiba jika ajalnya sudah menjelma.

"Setiap yang bernyawa pasti merasai mati. Dan sesungguhnya pahala kamu akan disempurnakan pada hari kiamat. Sesiapa yang dijauhkan dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga, maka dia sesungguhnya telah beruntung. Kehidupan dunia ini hanyalah kesenangan yang memperdayakan" ( Ali Imran : 185 )

Ada satu kata hikmah, “HIDUP bukan sekadar menunggu mati meskipun ajal dan maut tetap menanti”. Hidup jangan terlalu memikirkan masa hadapan kerana ia akan menjadi racun kepada pemikiran. Rebutlah seberapa banyak peluang yang ada pada hari ini. Pastikan setiap saat yang berlalu tidak sia-sia." - remy89.wordpress

Yang penting jangan kita biarkan diri dari terus-terusan melakukan perkara terlarang. Rebutlah peluang dunia yang ada selagi ianya tidak menjadi dosa, jagalah iman didada kerana itulah bekalan akhirat kita. Aku tujukan kepada diri aku sendiri, supaya tidak lari dari landasan dan garisan yang telah Allah S.W.T tetapkan. Semoga ianya juga bermanafaat kepada kalian semua. 


Disini aku titipkan satu video dimana ajal dan maut tidak pernah menunggu sesiapapun, tidak pernah tercepat malah tidak terlewat barang sesaat pun apabila janjinya sudah tiba. Masihkah kita seronok dan leka dibuai dunia, pernahkah kita tanya diri kita, agaknya kita pula bila?



Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved