Keputusan Malaysia Vs Jepun - Olimpik London 2012

on 23 Februari 2012

Keputusan perlawanan team Malaysia vs Jepun pada malam ini rasanya semua dah tahu, satu kekalahan lagi kita terima. Sukan Olimpik 2012 kat London nanti memang kita dah ucapkan bye-bye start kekalahan kita ditangan Bahrain tempoh hari. Namun bila tengok secara "live" aku akui, sebenarnya aku dah dapat rasa, team Malaysia memang payah nak menang malam tu...sebabnya? Biasanya, kalau aku pi stadium... team yang aku sokong tu selalu sangat kalah, tang tu yang aku tension sangat tu...huhuhu

Okey...berbalik kepada Malaysia vs Jepun tu....walaupun kalah, aku tak de la nak rasa sakit hati kepada kesemua pemain yang bermain malam tu. Aku tahu, memang setakat itu saja taraf permainan bolasepak di negara kita. Apetah lagi bila beberapa pemain utama tidak dapat bermain, pastinya keadaan bertambah buruk. Pemain yang ada pun rasanya dah bagi persembahan 100%...nak apa lagi kan.

Lupakan pasal kekalahan tu, aku cuma nak tempek sedikit gambar di Stadium Bukit Jalil semalam. Orang memang tak ramai sangat, mugkin ramai yang tak sanggup bayar untuk tengok kekalahan skuad negara di depan mata...heheh. So tiket mudah je nak dapat, tak perlu nak menunggu lama. Di luar dah kelihatan "Geng Ultras Malaya" menyanyi sambil diikuti paluan gendang, menambah seri dan kemeriahan perlawanan bolasepak pada malam tu.

Beli+tiket+Stadium+Bukit+Jalil
Berbaris menunggu giliran nak dapatkan tiket bola...
Anak+Aku+Adik+AKU
Hmm...gamaknya boleh menang ke Malaysia nih? Si abang mcm dah cuak jerr..
Abang+Kecewa+Malaysia+Kalah
Penyokong Jepun - 3 orang [lelaki baju pink] sesat dalam lautan penyokong Malaysia
Kalah+tapi+Ceria+Malaysia+VS+Japan
Kalah pun kalah la, yang penting aku dah berjaya tunaikan misi membawa anak2 aku ke Stadium Bukit Jalail...ha3x!!!


# Walaupun Keputusan Malaysia Vs Jepun kita kalah dengan 4-0, kita harus akui kemampuan pasukan negara kita mmg setakat tahap tu. FAM kena lebih bekerja keras dalam menaikkan pemain2 Malaysia terutamanya dalam bidang sains sukan, skill individu dan juga stamina pemain. Ibarat langit dan bumi, itulah perbandingan pemain kita dan Jepun, apapun aku nak ucapkan tahniah kepada penyokong "Ultras Malaya" yang beramai2 hadir ke stadium tanpa jemu menyanyikan lagu semangat buat pasukan negara. Korang memang terbaik!!!

- B/w terhad, minta maaf kpd kengkawan semua...aku dh start sibuk prepare brg2 nak pi offshore....
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved