Skuad Piala Thomas 2012 Berangkat Ke Macau - Semoga Berjaya!!!

on 12 Februari 2012

Skuad-Piala-Thomas-1949
Skuad Piala Thomas 1949 - kredit to: thesportsmuseum.blogspot.com

Skuad Piala Thomas Malaysia 2012 telah berangkat ke Macau semalam [kelmarin] dalam misi memburu Piala Thomas yang telah sekian lama tidak mejejak ke negara kita Malaysia.  Pertandingan yang bakal berlangsung dari 14 ~ 19 Febuary ini diketuai oleh Datuk Lee Chong Wei. Selain dari belaiu, antara senarai nama pemain skuad Piala Thomas 2012 kali ini ialah, Muhammad Hafiz Hashim dan Liew Darren, Mohd Arif Abdul Latif manakala beregu negara dibarisi oleh Koo Kien Keat/Tan Boon Heong; Lim Khim Wah/Goh V Shem dan Hoon Thien How/Toe Kok Siang.

Bagi skuad Piala Uber pula, mereka dibarisi pemain perseorangan Tee Ji Ying, adik-beradik Lydia dan Sonia Cheah serta Sannnatasah Saniru manakala beregu diwakili Chin Ee Hui, Wong Pei Tty, Woon Khe Wei, Vivian Hoo, Goh Liu Ying dan Lim Yin Loo.

Muhammad Hafiz yang juga bekas juara All England, berjanji akan memberikan persembahan terbaik dalam kejohanan berprestij itu nanti. "Insya-Allah, saya akan cuba yang terbaik untuk mendapat mata kepada skuad Thomas, sebagai perseorangan kedua merupakan kedudukan amat penting untuk kutip mata," katanya. Pengurus Pasukan, Datuk Syed Abu Bakar Abdullah berharap Muhammad Hafiz akan menjadi penentu kemenangan untuk skuad negara bagi mencapai sasaran melepasi kelayakan Piala Thomas kali ini.

"Kalau Muhammad Hafiz dapat bermain di Macau sebagaimana dia menewaskan Chong Wei pada ujian simulasi baru-baru ini, saya rasa tidak mustahil dia (Hafiz) dapat mengalahkan saingan daripada perseorangan kedua Hong Kong dan Korea Selatan.

Malaysia akan memulakan kempen menentang Hong Kong pada 14 Februari dan bertemu Korea Selatan pada hari berikutnya. Apapun semoga berjaya aku ucapkan kepada skuad Piala Thomas kali ini. Biarpun diragui, mereka adalah pemain terbaik yang kita ada dan seharusnya sokongan padu harus diberi kepada mereka. Ayuh...kibarkan Jalur Gemilang di bumi Macau nanti.

~ Berita dari Sinar Harian dan diedit oleh yastro.-Gambar lama tu saja je nak kasi bakar sikit....seolah2 kita memang dah kemarau lama sangat ehhh...he3x!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved