AKU SUKA BLOGR.MY

on 27 Mac 2012


Ha3x!! Tajuk "AKU SUKA BLOGR.MY" dasat tu...Kenapa aku suka blogr.my? Banyak sebabnya weii..aku cuba listkan dibawah...[btw aku tak handai nak tulih bebaik sangat, cuma seikhlas hati aku je laa] Satu lagi, entri ni sebagai satu penghargaan aku kepada Blogr.my kerana menyediakan laman ping yang aku rasa baik dikalangan yang terbaik di Malaysia.

1. Blogr.my dalam perkhidmatan terbaru menyediakan "ping" untuk entri lama. Hanya perlukan url entri dan paste...pas tu dah boleh ping entri disana. Cukup mudah sekali. Pada aku ini memang widget terbaik yang ada pada laman arregator ping blogr.my nih.

PING_ENTRI_BLOG_ANDA_DISINI

2. Trafik dari Blogr.my juga agak menarik dan mengikut "teori domino" aku, ianya membantu dilaman carian Google, menaikkan trafik [up trafik] di blog aku dan mungkin juga memberi sedikit pengaruh kepada page rank blog. Aku rasa, makin banyak korang buat ping, makin bagus. Cuma jangan kerap sangat...nanti masuk kat "sand box" lak. Tapi korang jangan percaya sangat "teori domino " aku tuh...he3x!!

DATA_BAGI_PING_ENTRI_BLOG_AKU

3. Terdapat beberapa cara admin untuk memberi penghargaan kepada pengguna/blogger di Blogr.my. a) Ping mengikut pangkat [Vip,Elit & Blogger] - yang ni baru lagi, aku lom sempat nak tanya   tentang pangkat didalam Blogr.my nih.
b) Point - Mengikut kefahaman aku, point diberi untuk setiap ping yang kita lakukan. 1 ping bersamaan 1 point.
c) Referral - Blogger yang mendaftar dibawah anda. Mungkin akan ada sesuatu nanti di sebalik referral nih, ataupun mungkin janya sebagai satu rujukan kepaada blogger itu sendiri. Yang nyata, aku pun tak tahu tentang mende nih.
d) Auto tweet dari Blogr.my sendiri. Setiap kali selepas korang ping entri disini, blogr.my akan tweet semula entri korang. [aku daftar melalui akaun twitter] Amacam? Ada baik ka? Tarak suka lagi? Hmm...kalau tak suka aku pun tak leh nak kata apa la...

Rasanya setakat ni je la dulu tentang laman ping aggregator Malaysia nih. Melalui beberapa sebab ni la, aku suka sangat dengan Blogr.my. Aku akan up date kalau ada apa2 info tambahan dikemudian hari nanti. Sila klik pada setiap gambar diaas untuk pandangan yang lebih jelas, okey.
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved