KEPUTUSAN HOKI MALAYSIA VS IRELAND

on 18 Mac 2012

KEPUTUSAN_HOKI_MALAYSIA_VS_IRELAND

Apa lagi yang mampu kita katakan, apabila Malaysia hanya mampu sekadar seri 1-1 sahaja dipertemuan Malaysia vs Ireland. Yup, itulah keputusan terakhir yang kita terima, dan ini bermakna Malaysia gagal untuk masuk ke peringkat yang seterusnya iaitu ke Olimpik London 2012. Gol penalti corner pada minit ke 60 oleh pemain Ireland memusnahkan impian Malaysia pada pra kelayakan Olimpik London kali ini.

Esok, pertemuan terakhir pasukan Malaysia menentang Russia untuk menentukan tempat ke 3/4, manakala pasukan Korea dan Ireland akan bertemu untuk menentukan siapa yang layak menjadi juara dan melayakkan diri ke pusingan seterusnya di Olimpik London 2012. Gol bagi pasukan Malaysia dijaringkan oleh Nabil Fikri Mohamad Noor, manakala gol Ireland dijaringkan oleh John Jermyn.

Keputusan bagi pasukan lain...

Korea 5    Russia 1
Chile   4    Ukraine 2

#Tahniah aku ucapkan kepada skuad muda hoki negara yang telah berjuang berhabis2an sehingga wisel yang terakhir. Semoga sukan hoki kita akan terus maju di masa hadapan...insyaallah. Yang penting sokongan kepada pasukan kita tidak akan pudar sama sekali!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved