WAJAH PENYERANG dan PEROMPAK ASHRAF ROSSLI

on 05 Mac 2012

Ashraff_Rossli
Ashraf Rossli
Gambar dibawah inilah "Wajah Penyerang dan Perompak Ashraf Rossli", yang pernah dirakamkan oleh seseorang dan disiarkan diyoutube satu ketika dahulu.


Penyerang+Ashraf+Rossli
WAJAH PENYERANG dan PEROMPAK ASHRAF ROSSLI
Beau Isagba - 17 tahun dah jadi perompak, dari raut muka pun nampak mcm penjenayah besar dah nih!!
Reece Donovan (kiri) 24, John Kafunda 22 (kanan) talam dua muka yg berpura2 menolong, ttp ikut sama merompak
Dalam pada itu, kenyataan bapa Ashraf Rossli telah disiarkan oleh paper tersohor disana iaitu Dailymail juga menerima banyak komen dari pembaca yang bersetuju dengan kenyataan beliau...katanya;
"Sistem di Britain membuatkan rakyat menjadi malas. Di Malaysia, jika anda ingin mendapatkan wang, anda harus bekerja. Jika anda mahu wang yang lebih, anda harus belajar bersungguh-sungguh.
"Di Britain, rakyat yang bekerja membayar cukai dan ia disalurkan kepada orang yang tidak bekerja. Saya tidak faham tentang perkara itu,"
 ‘Your police let it grow and grow until it was out of control. I don’t understand why people were allowed to run riot and rob in that way.
'Here in Malaysia the police can catch you and grab you if you do something wrong. But in Britain it seems that you cannot.’
Sumber- Dailymail, Kosmo

# Setuju dengan entri sahabat blogger Anif 2.0, perkara ni jelas memperlihatkan kegagalan dalam sistem pentadbiran negara barat. Tapi, jangan lak kita ingat sistem kita adalah yang terbaik....kerana sistem negara kita juga sebenarnya adalah cermin dari sistem mereka.

Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved