KONSERT ERYKAH BADU DIBATALKAN - ADA ARTIS MARAH?

on 04 Mac 2012


Hmmm....melawan yerr....degiyy nihh. Tu la yang terjadi bila Konsert Erykah Badu dibatalkan tempoh hari. Akhbar Sinar Harian kata ada artis yang marah dan tak puas hati, telah meluahkannya menerusi laman twitter memasing.
Beberapa artis menerusi Twitter, secara terang-terangan mempertikaikan keputusan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim, yang membatalkan konsert itu atas alasan penyanyi tersebut melanggar garis panduan Pusat Permohonan Penggambaran dan Persembahan Artis Luar Negara (PUSPAL).

Sebelum ni aku tak tau sangat mengenai pembatalan konsert Erykah Badu di Malaysia. Bila balik dari mancing hari tu, aku ada baca beberapa entri dari para blogger mengenai artis barat ni. Dikatakan badan dan bahu beliau ada tatoo yang menyerupai kalimah Allah. Sewajarnya aku juga seperti para blogger lain rasa dan juga pak menteri kita tu. Jadi keputusan kerajaan membatalkan konsert tu pada aku amat tepat sekali. Artis barat ni pun satu hal, tak sensitif langsung dengan masyarakat disini.....kan dah kena.

Walaupun di Malaysia konsert Erykah Badu telah diharamkan, di Indonesia konsert beliau dijangka akan berlangsung seperti biasa. Hmmm....pelik juga aku kalau orang Islam di Indonesia tidak membangkang perkara nih. Jadi, pada artis2 yang tak puas hati tu...tempat paling dekat sekali korang nak layan konsert erykah Badu tu adalah kat sana...pe lagi, book flight laa...

- Tak kenal sangat artis ni...bila dah kecoh2 ni baru la nak kenal...hahaha
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved