BERSIH 3.0.. PESERTA DUDUK, AMAN ATAU GANAS?

on 29 April 2012

BERSIH 3.0.. DUDUK, AMAN ATAU GANAS?
Alkisah perhimpunan BERSIH 3.0 yang dikatakan duduk dan aman sebenarnya adalah sebaliknya. Mungkin inilah yang Ambiga mahukan. Adakah aman yang dimaksudkan itu seperti yang diterjemahkan semalam? Inikah cermin sikap kesemua peserta Bersih 3.0 seperti yang diperlihatkan kepada kita semalam? Kemana jati diri kita sebagai orang timur yang terkenal dengan sikap dan budaya yang sopan?


Wallahualam, tapi seluruh dunia telah lihat apa yang peserta Bersih lakukan semalam..thumbs up!!! Korang semua dah berjaya naikkan nama Malaysia di pentas dunia...sebagai sebuah negara terbaru yang menuntut demokrasi jalanan dengan cara seperti mengganas dan merosakkan harta awam. Aku tak hairan seandainya selepas ni, [kalau ada demo Bersih 3.0 lagi] polis akan bertindak lebih ganas dari korang semua.


Satu lagi, aku rasa peserta yang telah menolak kereta polis [seperti gambar] dibawah ni akan cuba dikesan oleh pihak polis melalui gambar, video dan juga cap jari yang melekat di kereta dan motor tersebut. Begitu juga dengan mereka yang telah merosakkan harta awam yang lainnya. Aku pasti, majoriti rakyat Malaysia adalah mereka yang cintakan kedamaian pastinya tidak bersetuju dengan apa yang telah peserta Bersih 3.0 lakukan semalam.

kereta polis dimusnakhan peserta Bersih 3.0

gambar perosak harta awam

gambar kereta polis terbalik

motosikal yang dirosakkan oleh peserta Bersih 3.0

siapa punya kerja?

motosikal polis dirosakkan perusuh


Antara video yang melibatkan peserta Bersih 3.0 , saat sebelum kereta polis terbabas, selepas terbabas dan diterbalikkan, juga keadaan selepas demo Bersih 3.0. Mungkin inilah imej yang mereka mahukan?







Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved