Bila cuti sekolah

on 16 Mac 2011

Salam dan selamat sejahtera semua rakan2...Lame gua cuti kali nih...pe nak buat...banyak komitmen..hehehe
Cuti sekolah kembali lagi....yeaaahhh...memacam ler planning yg dah dibuat makbapak dan anak2 sempena dgn cuti seminggu nih. Gua pun tak terkecuali jugak...(bini yg dok planning awai2 lagi, gua pollow jekk)
Rasenye baru je gua bercuti tempohhari...ni kene apply lagi...ye la, haritu layan syok sendiri kan, kali ni kene layan family gak laa.

Kali ni gua balik kampung gua dulu kejap (Sg Koyan)..anto stok ikan dulu, dok lepak dlm sejam cargas pi balik ke Kota Gelanggi 1. So dalam perjalanan ke Kota Gelanggi tu  gua layan ikut Kuala Lipis sebab jalan tu je yg paling cepat,menjimatkan masa dan minyak keter gua...hehehehe.
Lagi pun, skg jalan tu dah berturap cun...kalau dulu2 pehhh!!...lobang sana...lobang sini...nasib baik kerajaan (gua tak pasti persekutuan atau negeri) prihatin. Tenkiu...tapi yg tak syoknyer...jalan tu cepat sangat rosak...Gua tak rasa, punca rosak tu dari kenderaan biasa cam kete,moto dan lori komersial ...tapi gua perasan...stok "balak"...

Yuppp!!!! Stok lori balak berleluasa di jalan tersebut...gilerss...dah le  balak tu penuh, bawak cam pelesitt lak...ade satu area tu gua terpaksa berhenti sebab lori tu dah makan jalan semata2 nak elakkan lobang!!! Kalau gua tak berhenti....alamatnye gua dan family duk bwh lori tu lerrr......

Siot!!! Hampass!!! Cilaka!!! Ambik ko... Gua kira nak nyumpah seranah jekk....terbalik le lori ko pas nih!!! Baru ko tau tinggi rendah dunia ni...mentang2 le beso gedabak cam setan (err gua pun tak tau setan tu kecik ke beso)...bawak lori ikut suka mak bapak ko jekk yee!!! Prihatin la sikit bila kat jalanraya, ape ko ingat makbapak ko ke yg buat jalan tu? Gua mmg sakit hati tul dengan puak2 nih...Gua tau, bukan sumer driver lori balak tu macam hantu...ade gak yg prihatin...tapi disebabkan setitik ni la, habis rosak semuanya...
Nasib baik gua tak sempat snap gambar lori lu tu...kalau tak, kompom gua kasi tempek kat sini!!!

Sorri kepada driver lori balak yg prihatin, kali ni gua mmg sakit hati tul dgn setengah2 perangai driver yg cam setan tu....Yuppp....kali ni kene kat gua...esok2??? Takkan dah kene baru nak insaf??? Sekeh kepala tu kang!!!!

Ape pun gua nak ucap terima kasih kat rakan2 yg sudi dtg sini semasa gua bercuti...terima kasih bebanyak sumer!!!
Antara imej lori balak yg gua google

bayangkan bahayanya!!!

Gua punye entri mancing tak sempat lagi nak buat...tgu pic dr kengkawan....harap kengkawan sumer bersabo yekk!!!
Kawan gua dah masukkan repot tu kat sini...sila la tengok ...gua punya repot nanti sikit jam yekk...hehehe
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved