Pipeline Dungun Terengganu ~ Bermulanya era gua sbg pemancing

on 04 Mac 2011

Makan time...kasi isi ponoh2 dulu.... Cheesy


Pipeline Dungun Terengganu ~ Bermulanya era gua sbg pemancing ! Gua sanggup "korek" balik isi porum memancing yg penah gua sertai semata2 nak buat post ni. Nasib baik, porum tu belum tutup thread yg pernah gua post. 

Entri kali ni, gua saje nak kasi 'bakar" sikit kat rakan2 (yg pegi dan yg tak pegi...hehehe)  supaya lebih bersemangat dan tak patah hati (besanya mabuk laa tu...hehehe) ha3x!!!

Pesanan gua terutamanya kepada geng2 gua yang menggunakan peralatan manual dan pertama kali merasa "feel" memancing di pipeline, korang dah bayar mahal...rugi woo kalau takat tido je kat dalam kabin tu.

Pas tu kpd yg layan manual, jgn cepat lembik! Sebab masa ni pun gua layan manual gak sampai gua rasa dah nak tercabut lengan tuu..he3x!!. Sebenarnya post yg gua buat ni adalah pengalaman pertama gua sebagai pemancing laut dalam...macam mana gua terlibat dlm aktiviti ni, gua penah citer kat sini dan sini....

Trip kali ni pada 05/03/2011 ~ 08/03/2011, btw malam 04/03/11 kita orang dah nak gerak dari Shah Alam ke Dungun, Terengganu. Pehhh, cuti lame gua ngan blogging nihhh...huhuhu!!!!

Gua nak karang lebih2 x bape pandai...jd tgk gamba ajelahh...dan klau ade pertanyaan insyaalah gua akan cuba jawab sebaik yg mungkin...

Boleh dikatakan trip ni adalah yg pertama bg team kami (majoriti) dan pertama bagi tekong Pok Lang tuk taun nihh...Keadaan air masih lagi beralun dgn kuat...namun kami tetap bertekad untuk mencuba juga...
              
            Tempat: Pipeline Dungun

               Tekong:  PokLang

               Ahli     :  9 org (Shah Alam) ~ 3 bangla 6 abc

               Tarikh  : 20 ~ 23/02/2010...air laut dok kocak lagi nihhh



Sennnyummm sampai ke telinga aihhh!!!! Grin
Makan lagi kat atas bot...tembikai Dungun mmg sedap betoi..terkenang2 smpai ke Shah Alam...

On the way nk g pelantar..tekong parking atas sikit dr pulau Tenggol...First strike ikan Merah...dari abg Jamal x timbang pun...dlm 3 kilo stgh kott...


Dlm perjalanan nk g pelantar...2 org telah tumbang dek air yg beralun kuat.......alhamdulillah selepas tu keadaan makin baik..Antara ikan yg dinaikkan...

Nasir dengan kerapu baranya
Merah dari C. Wan Asri...
Ibu kerisi...dari gua sendiri
Lagi ibu kerisi, double strike dr C Wan Asri
Roslanos @ Allahyarham Roslan Othman dgn baranyee...
Hashim dgn ikan pisangnye..belakang brader ni, korang leh nmpk pelantar tu....

Gua dgn kerapu 4 kilo...rekod peribadi... Grin Grin Grin


Tetanda Gua...sekoq ni jaaa...
Ni la penangan ABC / kayuh tangan....lenguh abaihh..
Penangan dari pipeline...kopak gua nye rod holder buatan sendirikk..Lps ni kene guna besi...aluminium x tahann..



Alhamdulillah...bolehla dikatakan trip ni berjaya...tekong pun memainkan peranan yg penting dlm bab2 mencari ikan nih...tq jg kpd semua ahli trip yg menjayakan rancangan ini..sekian report dari gua. Maaf jika ade tersalah dan terkasar bahasa kpd semua warga P.Net..Adioosss...



P/s: Wokeh geng2 sumer...kali ni kita cuba buat yang terbaik...jadikan kenangan lama ni sebagai "pembakar semangat" utk kita gi cari hasil yg paling baik dan terbaik!!!

Kpd bro Hashim dan ezariq...taun ni pencen...taun depan turun ekkk!!! Hashim...gua rindu kat "maskot Digi" tu laa...hehehehe 


Kpd geng2 blogger, gua bercuti agak lama gak nih, Ucapan terima kasih bebanyak kalau korang masih lagi melawat blog gua walaupun gua still  masih cuti nanti.....
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved