{Pic} Serangan tentera bersekutu keatas Libya

on 21 Mac 2011

Serangan hari kedua keatas Libya diteruskan oleh tentera "bersekutu",  walaupun Muammar Ghadaffi mengisytharkan gencatan senjata. Alasan mereka, tentera Libya masih lagi melancarkan serangan keatas pemberontak.

Dalam pada itu, jurucakap Kementerian Pertahanan Perancis Laurent Teisseire berkata Qatar juga akan menghantar pesawat perang untuk menyertai operasi bersama jet-jet negara itu.
Ketika ditemui wartawan di Paris, Teisseire berkata Qatar akan menyertai kempen antarabangsa “dalam beberapa jam akan datang” Nampaknya satu demi satu negara Arab menyertai perikatan "Syaitan"....Gua pun tak tau ape yg difikirkan oleh negara2 arab tersebut. Adakah kerana puak? mazhab? atau pun hanya sebab minyak????

Hakikatnya, Obama yang dianugerahkan Nobel Keamanan tiada bezanya dengan Presiden Amerika sebelum ini kerana masing-masing sukakan peperangan dan turut membabitkan diri dalam isu Libya, sama seperti di Afghanistan dan Iraq. Malah, bagi Chavez, Castro dan Ortega, pemimpin Perancis dan Eropah yang ada kini sentiasa berasakan “dunia ini milik dan empayar mereka. Selain itu mengapa Perancis beria2 mahu menyerang Libya? Siapa dia Sarkozy?

Tidak sukar untuk meneka siapa dia Sarkozy. Beliau dilabel sebagai teman baik Yahudi dan pada satu upacara rasmi pernah menghina Presiden Iran, Ahmadinejad. Seluruh dunia masih mengingati ucapannya: “Saya tidak akan berjabat tangan dengan Ahmadinejad, duduk satu meja dengannya kerana dia mahu menghapuskan Israel dari peta dunia." Lihatlah, betapa angkuhnya mereka.....

 19 March


20 March

















Laporan dari Kaherah, Mesir memetik kumpulan pemberontak berkata lebih 8,000 rakyat Libya yang memihak kepada gerakan pemberontakan telah terbunuh sejak kebangkitan rakyat mendesak Muammar melepaskan kedudukannya 41 tahun sebagai ketua negara.
“Bilangan orang kami yang terbunuh dan mati syahid lebih 8,000,” kata jurucakap puak pemberontak, Abdel Hafiz Ghoga.

Baru 8,000 orang....tapi Amerika dan geng2 Setannya dah kalut masuk campur...rakyat Palestin yg terbunuh???
Ironiknya si laknat  Israel sempat membuat onar disaat dunia sedang kecoh dgn isu Jepun dan Libya, mengambil kesempatan dengan membunuh 2 orang remaja Palestin.. Salah Abu Attwa dan Imad Faraj kedua2nya baru berumur 17 tahun.

Jadi dimana negara yg selama ini melaungkan demokrasi dan keadilan untuk semua?
Ratusan ribu jiwa terkorban di Palestin....Gua nak persoalkan sekali lagi...dimana keadilan dunia kepada mereka?



Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved