Kilang Proton (Shah Alam) 1985

on 21 Jun 2011

As salam dan selamat sejahtera kepada semua rakan dan pengunjung blog yas nih. Semalam, dalam aku tengah syok layan nyembang ngan kengkawan...tetiba jerr mata aku yang liar ni terpandang kepada skrin saver pc milik rakan. Mata aku terpaku kepada gambar2 lama kilang Proton di Shah Alam.
"Rare ni siottt..." detik hati aku...hehehe..."Tingggg".....idea sula mali maaa...

Woww....gambar yang sangat menarik nih..terus aku mintak keizinan tuan punya gambar, iaitu En Wazir Alipiah (seorang otai kat kilang Proton nih..mula berkhidmat sejak tahun 1985). Jadi, kat sini aku nak ucap terima kasih kepada beliau kerana mengizinkan gambar ni diambil dan aku dah cakap "siang2" lagi yang gambar ni aku nak publish dalam blog.

Tak payah le aku cerita background kilang nih...rasenya korang leh "guggle" dan ramai yang tau kewujudan kilang ni kot, dan mungkin ade sesetangah tu lebih tau dari aku. Entri aku kali ni lebih kepada "melayan" gambar...

Pe kata...meh kita tengok sekarang....


Tak salah aku, pokok ni masih ada lagi di Proton Shah ALam


Acara menanam pokok..org dulu2 suka buat cmni...tp skg pun ade lagi ka apa??

Disaksikan pegawai dr Proton dan juga dr MMC..

Kerja2 pembinaan sedang rancak dijalankan....

Memotong riben pada enblem lama Proton..tapak ni dh dipindahkan...

1 March 1985...majlis penyerahan bangunan kpd Proton..
Korang leh tgk logo lama Proton tu...:)

Enblem Proton sejak tahun 1985 ~ 2000

# Taun depan tibalah giliran aku pulak yg akan merasa manisnya 20 tahun perkhidmatan aku di Proton....hmmmm...tungguuuuuu................
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved