Sambungan entri nasi Arab

on 05 Julai 2011

Ekoran entri Wordless Wednesday tempoh hari berkenaan dengan restoran  nasi arab , ramai jugak la kengkawan yang memberi feedback. Hari ni aku nak letak gambar kedai (rasenya owner dia Pakistan) yang terletak di Itaewon, Korea Selatan. Berdekatan dengan National Mosque Korea.

Kedai ni kalau kita nak pergi ke National Mosque Korea berada disebelah kanan. Dengan kedudukan berbukit sedikit. Masjid paling atas sekali, mengah jugak ler nak mendaki. Masa aku pergi tu, kebiasaannya mat2 negro yang ramai. Aku tak tau apa yang derang buat kat sana, mungkin bekerja kot. Dressing negro tu plak...pehh ala2 rappers yang biasa kita tengok kat dalam tv tu, penuh ngan rantai bagai. Muka lak, cam samseng jerr...saspendet jugak aku....hehehe

Gambar dari sisi.."makanan yg sedap ada disini" ayat tu yg buat aku tertarik ....
Nama kedai tu "SWAT FOODS & Restaurant"... kedai tu pun sebenarnya tak le besor sangat. Kat dalam hanya memuatkan beberapa buah meja dan kerusi. Bila geng2 aku datang menyerang, memang penuh la kat dalam kedai tu. Suasana pun jadi kecoh sebab orang2 kita je semuanya.

Pandangan depan kedai nasi arab tu...
Korang perasan kan, kedai tu hanya suku je dari sebuah kedai yang sebenar. Mungkin dia sewa tapak kot. Menu utama ialah nasi arab berlaukkan sama ada kambing ataupun ayam. Nasi dan lauk memang dimasak sekali kot. Kuah? Tak de kuah..air kosong je la jadi kuahnya..Harga sepinggan dalam 5,000 won, lebih kurang Rm19.00 masa tu.

Makanan memang lazat, nasi sepinggan tu penuh sampai tak nampak daging kambing ataupun ayam. Kalau tengok pada keadaan biasa, rasanya memang tak habis la kot. Tapi jangan terkejut....bila dah makan rasa macam tak cukup plak..mungkin sebab keadaaan cuaca yang sejuk kot. Perut cepat sangat lapo...hehehe
Yang nyata, aku dah beberapa kali makan nasi arab kat mesia, sampai la sekarang ....tapi tak ada yang sama rasanya dengan yang aku makan kat kedai nih. Nak kena repeat lagi nih. Pehh....bila buat entri ni pun aku masih terbayang2 lagi kat nasi arab tu....:)

Teringat pulak pada komen bro Tengkorak Emas, ada nasi arab ni ada yang dimasak diruang bawah tanah. Tapi aku pasti, yang kat kedai ni masak kat belakang jer...sebab aku masih teringat2 lagi, aku pernah jenguk2 kat ruang belakang tu.

Gambo kat bawah ni, (yang aku duk tu) merupakan meja last sebelum nak gi ke dapur. Jadi dari situ aku leh jenguk2 sikit la kat belakang tu.Tapi satu perkara yang paling aku terkejut masa makan kat sana, bila minum air kosong.... mati2 aku ingatkan free...mungkin pada gelas yang pertama je kott freenya. Bila asik bertambah jee...rope2nya kene cas jugak...hampeh tul. Nasib bek la tak mahal sangat.

Ruang dalaman kedai arab tu...agak sempit sedikit.
Dalam masa dok makan2 tu. Owner kedai lepak2 jugak ler ngan kita orang. Dia citer dia penah jugak datang ke Malaysia satu ketika dulu. Tapi aku dah lope dia datang sebab nak kerja atau jenjalan. Mungkin kerja kot sebab dia ada mention penah duk mesia dalam 2/3 taun.

Kat bawah ni ader aku selitkan gambar2 team aku RPG Team yang buat makan2 kat restoran arab kat Cyber Jaya. Thanks to Rizal yg suka edit dan bagi gambo nih kat aku.Tak salah aku owner dia orang Maghribi. Okeh gak la...tapi masih tak sama dengan restoran yang kat atas tu...huhuhu
Sorry, gamba aku dh resize...pas tu bila besokan sikit dia suda pocah arrrr....
Caiyokkk....






Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved