Lemahnya bila server selalu sangat terganggu....P1 Wimax.

on 15 Ogos 2011

gambar widget wiggy 4g
Wiggy aku sama dgn hak nih...
Lemahnya bila server selalu sangat terganggu....P1 Wimax.
Aduhhh tensennya kalau server lembab nih. Mood nak blogging dah ada, tengah membuak gila2 nihh, maklum la baru je tuka template baru....hati aku kononya nak melayan la "make over" blog oreng nih..Tapi......tapi tetiba je kene kacau lak ngan server yang "lemau"...Adesss...tensen banget dehhh, melemahkan semangat betul laaaa..Korang bayangkan....Kalau nak loading page blog sendiri dah makan setengah jam... plus dengan nak bukak email kene tambah setengah jam lagi.....Huhhhh!!!!!

Alamatnya tutup je la lappy nih, masuk titun. Senang cerita. Hati pun tak sakit.... Sok2 baru sambung....tu pun kalau mood tu datang balik.....Bikin ati panass laaaa.....

Model DV-230 lama yg masih setia bersama aku...

Tapi sebelum tu aku nak buat karangan dulu sat...sat je yekkkk!!!!

Nihhh.....aku nak "ngamuk" kat service provider internet yang selalu "lemau". Dulu2 (satu ketika dulu laaa) aku ade la 2/3 kali kutuk2 "Kelsom", siap buat entri,email,calling2... last2 tak de ape2 hasil pun...sampai hati aku panas sendiri, terus aku tutup akaun kelsom aku tu. Email tu walaupun aku dah print screen masa tu...terus jadi maleh nak buat entri...mogok la kekononya kat cik Kelsom tuuu.

Akceli masa aku tutup akaun "kelsom" tu aku mmg dah guna P1 dah...model DV-230 macam gambar kat atas tu, masa tu kalau aku nak compare ngan cik Kelsum, memang banyak beza laaa, bagus lagi P1 nih...Nak2 time tu derang ada offer kat aku modem wiggy yang katanya 4G (ada kuasa Turbo, pas tu lagi laju dari modem yg lama..he30x)....memula tu aku tak nak ambik kisah sangat, sebab aku dah ada "kelsom" +  modem model DV-230 yang lama, rasanya macam dah okeh dah...Last2 bila kelsom kerap sangat buat hal.. tetiba aku rasa cam menarik pulak offer dari P1, tambah2 bila aku kira2 dari segi payment bulanan makin jimat sikit...paaa lagiiii.....tak tunggu lama...terus sambar leee...

Tapi yang tak syoknyaaa..... bila dah masuk 6/7 bulan guna hok "turbo wiggy" ni... makin lama, aku perasan dia makin selow la plak. Gamaknya modem ni rosak kot? Atau pun dah ramai sangat pengguna broadband jenama tu kat sini...sampaikan isyarat turbo selalu je putus2 (ni yang membuatkan aku paneh ati lagi nih)... Nak kata pencawang jauh sangat tak jugak...dekat2 jer ngan umah aku...dalam 200 meter jerr...Entah laa...bape lama aku leh bersabo dgn servis macam ni tak tau laaa.....mungkin sok2 klau sakit ati sesangat aku tuka ke streamyx plak kot...nak guna UNIFI rasanya tak lalu la plak....rabak poket aku woooo!!!

Kesimpulannya...aku kene bersabo lagi la jawabnya dengan server yang selalu sangat terganggu nih. Nak wat camne....dah ni la tahap/kualiti servis derang bagi kat kita...sabo lagi la jawabnya. Kalau yang lain2 cam "makcis" lagi laaa....sampai pagi esok aku dail/refresh page mmg tak dapat ponn... mau aku bako je modem dia tue...hahahaha



#Takat ni dulu la aku mengarut...kang lebih banyak yang aku dok merapu dari point yang nak aku sampaikan... err, satu lagi..ader org kata P1 Wimax ni tak leh dapat kat bangunan yang tinggi2..takat bangunan tingkat 10 jerr...lebih pada tu x de siaran...betul atau tak wallahualam....

Iklan sat: Tambah traffik anda ngan apesal.com...berbaloi2 wooo!!!!
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved