Brad Pitt Beli Kereta Kebal T54 Russia

on 14 November 2011

Mak aihhh...Pepagi lagi aku baca berita di kosmo, Brad Pitt beli kereta kenal T54. Artis barat ni memang pelik2 la perangai derang. Bila duit dah banyak, macam2 mende yang pelik diaorang buat. Bini bagi atau tak, ape ada hal kan..he3x!! Terus aku "ushar2" T54 yang dimaksudkan. Ikuti berita Brad Pitt beli tanks dari Russia kat bawah nie.

LOS ANGELES, Amerika Syarikat – Kerana minat pada kereta kebal yang digunakan dalam filem lakonannya, aktor Brad Pitt sanggup menghabiskan wangnya untuk membeli kenderaan berat tersebut, lapor sebuah akhbar semalam. Kereta kebal jenis T54 buatan bekas Kesatuan Soviet (USSR) itu digunakan dalam filem terbaharunya, World War Z yang bakal ditayangkan pada Disember tahun depan.Wang bukanlah masalah besar bagi aktor tersebut, tetapi pembelian kereta kebal itu mendapat bantahan pasangannya, aktres Angelina Jolie.

Namun, Pitt berkata, keenam-enam anak mereka iaitu Pax, Maddox, Shiloh, Zahara, Vivienne and Knox pasti teruja dengan ‘mainan’ baru tersebut. Kenderaan tentera itu kini dalam proses penghantaran di sini.
Kenderaan seberat 36 tan itu mula digunakan sejak 1947 dan menjadi kereta kebal utama untuk divisyen perisai Tentera Soviet.

Filem Brad Pitt yang dijangka keluar pada Disember 2011 ini

Kerete kebal yg dijangka dibeli Brad Pitt

Contoh T54
Sejarah T54

Kereta-kereta kebal T-54 dan T-55 adalah satu siri kereta kebal pertempuran utama yangdireka oleh Kesatuan Soviet. Prototaip pertama T-54 muncul pada bulan Mac1945, sejurus sebelum akhir Perang Dunia Kedua. T-54 memasuki pengeluaran penuh pada tahun 1947 dan menjadi kereta kebal utama untuk unit perisai Tentera Soviet, sekutu bagi tentera negara-negara Pakatan Warsaw, dan lain-lain. T-54s dan T-55S telah terlibat dalam banyak konflik bersenjata di dunia pada akhir abad ke-20.

Siri T-54/55 akhirnya menjadi tank yang paling banyak dihasilkan dalam sejarah. T-54/55 digantikan oleh T-62, T-72, T-64 dan T-80 dalam Tentera Soviet dan Rusia, tetapi banyak yang masih digunakan oleh 50 negara tentera lain di seluruh dunia, selepas menerima penambahbaikan yang canggih . Kereta kebal Soviet tidak pernah secara langsung menghadapi musuh-musuh Perang Dingin mereka NATO di Eropah. Walau bagaimanapun, kemunculan T-54/55'pertama di barat pada tahun 1960 telah mendorong Amerika Syarikat untuk membangunkan M60. Israel juga dikatakan memiliki beberapa buah T54...hmmm rasa musykil gak aku ....tapi mungkin untuk kajian mereka je kot..


T54 milik Israel..??

Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved