Yang Dipertuan Agong, Sultan Mizan ~ Pandu Uji Su30MKM

on 19 Februari 2011


Yang Dipertuan Agong, Sultan Mizan ~ Pandu Uji Su30MKM


pic by: Mcwood PP

pic by: Candidmeister PP

segak dan bergaya...
pic by: candidmeister

siap tempek nama lagi tuu....pehhh!!!
pic by: Candidmeister

Sori sumer,entri basi yg disimpan lame dah...baru nak bawak kuar...
(Gara2 dah kehabisan idea la nih...)

Satu2nya DYMM yang pernah memandu uji (bukan bawak yerr) just duduk kat tempat WSO
(weapon system officer)

Ape pun gua tetap respek gak kat DYMM nih, bukan senang nak duduk kat belakang tu. 
(tapi sebab dia DYMM la yg senang dapat naik pesawat tu..jelezz gua siot. hehehe)

At least dapat memberi semangat dan dorongan kepada anggota ATM yg lain.

Kekuatan mental amat penting, kerana apabila menaiki pesawat pejuang seperti Su30MKM ni, tahap kecergasan badan sememangnya sangat penting untuk mengelakkan terjadinya G-Loc.

Bagaimana pun GLoc ni sebenarnya banyak berlaku ketika pesawat dipandu laju
(melebihi kelajuan bunyi, ketika dog fight dan manuver yang ketat giler)
kalau korang nak tengok mcm mana G-loc tu terjadi...sila la bukak you tube.

Satu permintaan...bila la TUDM nak offer gua lak naik Su30MKM nih...pesawat tercanggih yg dimiliki Malaysia.....terrhingin bangetttt!!!
Errr...kalau ade sesape yang nak naik MIG29GUA...sila la call gua yek...hehehe
(klau korang masuk link atas tu...korang dh tau sape gua..hahaha)

sekian entri merapu gua...
Adioozzzz.......dari forum Panggilan Pertiwi
Ranking: 5
 
© Yastro.net All Rights Reserved